V-ray Attributes

I couldn’t find what I wanted on the internet, so I decided to dive into learning Python.
Since I often work with Vray, I came up with this idea for this script:

  • You’ll be able to assign the “Round edges” and “Open subdiv” attributes to one or multiple objects at once.

  • You can manage this either by direct selection or by groups (which allows for quickly handling many objects).

  • You can create and apply shaders by directly renaming the shader’s name (including the SG).

I have some new ideas that I plan to add as soon as I have the time 🙂

Je n’ai pas trouvé ce que je voulais sur internet alors, je me suis
lancé dans l’apprentissage de python.
Travaillant souvent avec Vray, j’ai eu l’idée de ce script:

  • Vous allez pouvoir attribuer à un ou plusieurs objets à la fois, les attributs “Round edges” et Open subdiv”

  • Pouvoir gérer cela, soit par la sélection direct ou par des groupes (Cela permet de gérer rapidement beaucoup d’objets)

  • Pouvoir créer et appliquer en renommant directement le nom du shader ( avec le SG compris )

J’ai de nouvelles idées qui devraient se rajouter, dés que j’ai du temps 🙂

Groups Sets
– Create/Delete groups
– Add/Remove objects in groups

Round edges / Open sibdiv
– Create/Delete
Activate/Desactivate
– The possibility to choose by selection or by group

Create shader
Create and apply a shader by renaming it

Install
Paste the script in the folder:
.Documentsmaya[versions]scripts

Call the script in maya:
import vray_attributes
vray_attributes.main()

About
If you have an advice, an opinion or if you see a bug, do not hesitate to tell me by being as descriptive as possible and to send me a message 😉